Tuesday 20 November 2012

Tahsin Solat Di Kem ABC, Janda Baik



Kursus Tahsin Solat selama dua hari di kem ABC , Kampung Sungai Lurah,Janda Baik ditaja oleh hamba Allah yang dermawan... Alhamdulillah.

  Di sini anak-anak ini di ajar cara menunaikan solat dengan betul. Belajar rukun-rukun solat, bacaan  tajwid yang betul, berwudhu', bertayamum dan aktiviti-aktiviti lain yang menyeronokkan di ketuai oleh Ustaz Nas Omar atau dikenali dengan nama Cikgu Nas.

       Hari pertama, selesai solat Asar, masing-masing  tidak sabar untuk mandi dan berenang di dalam sungai. Mujur cuaca cerah, dapat lah anak-anak ini berendam sepuas-puasnya. Bukan saja anak yang turun mandi, ibu-ibu juga tidak melepaskan peluang ini, bersama menikmati kesejukan air sungai sambil memerhati dan mengawasi anak-anak ini.






Bergambar beramai-ramai selepas mandi dan menikmati ais krim yang dibelanja oleh Ustaz Shuhaimi... Makin bertambah sejuk masing-masing.. :)


  Aktiviti waktu malam, selepas tazkirah dan solat Isya', ibu-ibu menyediakan barbecue ayam, ikan, frankfurter, coleslow, kentang goreng,kuih muih dan buah-buahan.                    




Hari kedua, selesai solat Subuh, anak-anak diberi tazkirah. Selepas sarapan pagi, masing-masing terus meluru ke sungai. Pagi yang sejuk lansung tidak dihiraukan. Masing-masing seronok nak menikmati kesejukan air sungai.


 Selesai kursus, bergambar dengan Cikgu Nas.



    Sungguh seronok, disamping belajar, anak-anak dapat berhibur sambil merehatkan minda sebelum bermula sesi persekolahan baru tahun hadapan. InsyaAllah, doa kami semua semoga hamba Allah yang terlibat diberikan rezeki berlipat kali ganda dan dapat meraikan anak-anak ini lagi di masa hadapan... :)

No comments:

Post a Comment